Pagini

18 august 2014

17 august Cine poartă răspunderea de a te iubi?

Nu te concentra asupra felului în care te tratează oamenii. Concentrează-te asupra felului în care te tratezi pe tine însuţi. Dacă te afli într-o relaţie abuzivă, de exemplu, nu te concentra asupra comportamentului celui ce comite abuzul.
Priveşte, în schimb la propriul tău comportament.
Întreabă-te dacă a decide să fii împreună cu o persoană abuzivă este un mod adecvat de a te trata pe tine însuţi.
Asumă-ţi răspunderea de a te iubi şi a avea grijă de tine. Nu încerca să transmiţi această responsabilitate altcuiva.
Sarcina ta este simplă. Iubeşte-te pe tine însuţi, chiar acum! Dacă uiţi, aminteşte-ţi doar care îţi este datoria – şi începe să o practici.
Spune-ţi: “Am răspunderea de a mă iubi în acest moment. Dacă eu nu mă iubesc pe mine, nimeni nu o va face. Iubirea celorlalţi poate ajunge la mine, numai dacă eu mă iubesc pe mine însumi”.
Dacă gândeşti astfel, cu consecvenţă, lucrurile se vor îmbunătăţi. Vei înceta să te mai trădezi singur. Şi, atunci când trădarea de sine va lua sfârşit, nu va mai fi aşa de uşor pentru ceilalţi să abuzeze de tine, sau să te trădeze.
Cuvinte de înţelepciune pentru fiecare zi
Paul Ferrini