Pagini

6 martie 2012

Elibereaza-te de masca pe care o porti!

MascalElibereaza-te de masca pe care o porti

Nu te lăsa indusă în eroare de mine. Nu te lăsa păcălită de fata pe care o port. Port o mască. Port o mie de măşti, măşti pe care mi-e teamă să le îndepărtez; şi niciuna din ele nu sunt eu.
Disimularea este o artă care este ca a doua piele pentru mine, dar nu te lăsa indusă în eroare, dau impresia că sunt sigură pe mine, ca totul este bine şi frumos, înlăuntrul şi în afara mea; dau impresia că încrederea este numele meu şi sângele rece este jocul meu, ca apele sunt calme şi că am totul sub control, că nu am nevoie de nimeni. Dar te rog să nu mă crezi. La suprafaţa pot părea liniştită, dar suprafaţa este masca pe care o port, masca mea eternă, schimbătoare şi misterioasă.
Dedesubt nu este îngâmfare sau automulţumire. Dedesubt sunt eu, cea adevărată, cea confuză, temătoare, singură. Dar ascund asta. Nu vreau să ştie nimeni. Mă panichez la gândul slăbiciunii mele si a fricii că voi fi demascată. De aceea îmi creez cu frenezie o mască sub care să mă ascund; o faţadă nonşalanţă, sofisticată care să mă ajute să disimulez, să mă protejeze de privirea care ştie adevărul. Dar tocmai această privire este salvarea mea, unica mea salvare şi eu ştiu asta. Dar cu condiţia să fie urmată de acceptare, de dragoste.
Este singurul lucru care mă poate elibera de mine însămi, de pereţii închisorii pe care mi-am construit-o, de barierele pe care le-am ridicat pentru suferinţa mea. Este singurul lucru care mă asigura de ceea ce nu mă pot eu singură asigura, că valorez într-adevăr ceva. Cine sunt, te poţi întreba. Sunt cineva pe care îl cunoşti foarte bine. Sunt fiecare barbat sau femeie pe care o întâlneşti
Te rog să auzi ceea ce nu spun. (Charles C. Finn)

Atunci când cauţi să îţi înfrumuseţezi trupul te foloseşti de o mască, atunci când cauţi să îţi corupi sufletul faci acelaşi lucru.
Masca devine un substitut confortabil. Ne ascundem adevărata identitate în spatele unor faţade care ne oferă pentru puţin timp confort şi siguranţă.
Întrebarea se pune dacă după atâtea tratamente mai ştii care e starea ta naturală?

Masca 1: Femeia care caută confirmări
Cum o recunoşti? Ea este tot timpul atentă la cum o văd ceilalţi şi cum să-I mulţumească pe toţi.
Cauţi aprobarea referitor la faţa ta, la hainele pe care le porţi, la mărimea casei tale, maşina pe care o conduci şi câţi bani cheltuieşti?
Eşti genul de femeie care ar face orice pentru a obţine aprobarea celorlalţi? Recunoaşte, nu te judecă nimeni, e important să conştientizezi acest lucru.
Multe dintre noi ne-am însuşit ideea că nu e bine să exprimăm ceea ce gândim cu adevărat. Ce-o să zică lumea? În loc să ne aprobăm propriile acţiuni, căutam consolarea încercând să facem pe plac tuturor.
Ce e important pentru tine? Aparenta sau esenţa?
Aproape toţi ne dorim să fim plăcuţi, dar totuşi când această dorinţă depăşeşte limitele, viaţa ta se concentrează doar asupra modului în care ceilalţi reacţionează sau interacţionează cu tine. Îţi asumi responsabilitatea pentru cum se simt ceilalţi, pentru ce fac. Şi cu ce preţ? În interiorul tău tot nu te simţi iubită. Orice ai face să le faci pe plac celorlalţi reprezintă un strigăt al tău pentru atenţie. Te regăseşti? Ţi se potriveşte aceasta masca?
Atunci cu siguranţă forul tău interior e ca o închisoare şi singura modalitate pentru a te elibera este să îţi dai jos aceasta masca. Cum? Îţi spun imediat.
În loc să acorzi atenţie celorlalţi tot timpul, trebuie să schimbi centrul atenţiei asupra ta. Asta nu înseamnă că eşti egoistă şi doar că ai învăţat să te iubeşti pe tine. În plus, cred că ştii ce spun instrucţiunile de folosire din avion. Mai întâi îţi pui tu masca, pentru a-i putea ajuta pe ceilalţi.
Pentru a renunţa la masca celei care caută aprobare îţi dau câteva ponturi pe care mi le-am însuşit în urmă cu ceva vreme şi eu pe drumul spre a deveni puternică şi încrezătoare.
  • Lasă-te în voia emoţiilor. Respectă-ţi sentimentele. Îţi aparţin, sunt reale. Nu trebuie să te scuzi pentru că le ai. Vorbeşte cinstit şi deschis.
  • Lasă-I pe ceilalţi să te vadă aşa cum eşti, nu cum îi manipulezi tu să te vadă. Nu ajută pe nimeni. Lasă actoria pentru profesionişti!
  • Ai grijă de tine în primul rând, doar aşa poţi deveni disponibilă pentru ceilalţi. Stabileşte limite. Poţi să spui şi nu, uneori.
Masca 2: Martira
Dacă te ascunzi în spatele acestei măşti cu siguranţă gândeşti cât de nedreaptă este viaţa şi cum tu i-ai căzut victimă.
Parcă te aud:
‘’ Daca ai şti prin ce am trecut, m-ai compătimi!’’
Dacă te regăseşti cu siguranţă îţi place să arunci vina pe ceilalţi şi să te lamentezi în loc să-ţi asumi responsabilităţi.
Lasă-mă să – ti spun un lucru. Energia pe care o emani este una negativă iar pentru ceilalţi este extenuant. Opreşte-te!
Dacă… ai fi avut o altfel de educaţie
Dacă… soţul tău nu ar fi fost un nesimţit.
Ştiu, pentru toate ai o explicaţie. Tu nu poţi niciodată, crezi că nu ai alternative şi nu poţi face nimic pentru a schimba situaţia în care te afli. Mai mult continui să învinovăţeşti pe oricine altcineva pentru nefericirea ta. Te foloseşti de sentimentul de vinovăţie pentru a obţine ce vrei însă eşti fericită?
Dacă continui cu lamentarea vei rămâne atât de blocată în negativismul tău încât nici nu vei ştii de ce îi vei alunga pe toţi cei care îţi sunt în preajmă.
Victimele simt adesea că alte persoane profita de ele însă acest lucru se datorează lipsei încrederii în propria persoană.
Cu toţii avem momente neplăcute, asta nu înseamnă că ar trebui să ne facem o carieră din victimizare. Oricum cu siguranţă nu te plăteşte nimeni în această slujbă.
Vestea bună este că poţi îndepărta aceasta masca oricând vrei.
  • Schimbă-ţi atitudinea. Ai alternative. Pune-ţi creativitatea la lucru. Fă o listă cu opţiuni care îţi pot îmbunătăţi situaţia. Apoi alege una şi ia măsuri
  • Analizează-ţi dialogul pe care îl porţi cu tine. Înlătură :‘’Nu pot’’, ’’ Ar trebui. În schimb înlocuieşte-le cu propoziţii afirmative: Sunt valoroasă. Pot fi iubită. Merit o viaţă mai bună. Nu vei observa schimbări radicale peste noapte. Repetă-ţi aceste mesaje până când subconştientul, ”angajatul tău”, chiar le crede.
  • Pentru a te elibera ai nevoie de energie pozitivă. Caută surse de inspiraţie. Găseşte pe cineva care nu tolerează victimizarea ta. Dacă îţi doreşti, oamenii de care ai nevoie îţi vor veni în ajutor.
Masca 3: Albinuţa harnică
Aceasta este cea mai des întâlnită masca. Femeia care o poartă este tot timpul ocupată, făcând liste, implicându-se în tot felul de proiecte. Este tot timpul în mişcare.
Te gândeşti că astfel e viaţa ta acum? Oare porţi mască asta? Pentru a-ţi clarifica acest lucru pune-ţi următoarele întrebări:
Poţi sta singură fără să faci nimic?
Dacă ai înceta să mai faci tot timpul ceva, te-ai mai simţi valoroasă?
De foarte multe ori, albinuţa de foloseşte de această disimulare pentru a nu se confruntă cu sentimente ei. Îşi canalizează toată energia în muncă şi nu face altceva decât se mişte. Nu-şi acorda timp liber, nu se opreşte absolut deloc pentru că dacă nu are nimic de făcut, are loc întâlnirea cu adevăratele sale emoţii.
De ce trăieşti aşa?
De ce te ascunzi?
De ce îţi e teamă?
Dacă simţi un impuls nesănătos de a fi tot timpul ocupată şi îi înnebuneşti pe ceilalţi când motorul tău este în funcţiune poate e timpul să te întrebi:
Ce suferinţa încerci să eviţi?
Ce gândire ai adoptat conform căreia viaţa e doar muncă, fără niciun pic de distracţie?
Să fii ocupat e una, dar e foarte important să ştii de ce eşti ocupată.
Atunci când eşti supărată ce faci? Găseşti ceva de lucru ca să eviţi ce simţi? Astfel niciodată nu vei da ochii cu adevărul.
Cum poţi să-ţi dai masca jos?
  • În fiecare zi, provoacă-ţi impulsul de a fi ocupată. Masca îşi va pierde treptat din putere.
  • Programează-ţi timp liber pentru tine. Începe cu câteva minute şi măreşte treptat durată. Stai singură, izolată complet, fără televizor şi reviste. Mai târziu notează-ţi ideile într-un jurnal sau verbalizează. Da e norma să vorbeşti cu tine însăţi.
Masca 4: Salvatoarea
Te deranjează vreodată că faci atât de mult pentru ceilalţi? Eşti generoasă dincolo de limitele iubirii? Pui întotdeauna la extrem nevoile celorlalţi înaintea nevoilor tale?
De fiecare dată când se aude un strigăt de ajutor tu eşti acolo. Ai o nevoie compulsive de a-I ajuta pe ceilalţi. Cauţi oameni pe care să-I salvezi. Crezi că nu se descurca fără tine aşa că îţi asumi tu responsabilitatea pentru ei. Tot timpul spui că au nevoie de tine.
La prima vedere salvatoarea nu este o persoană rea însă în procesul ei de ajutorare poate deveni o pacoste. Nu îşi dă seama că propria ei nevoie interioară de a ajuta pe îi blochează pe ceilalţi.
Obişnuieşti să judeci tu ce e mai bine pentru ceilalţi în loc să-I laşi pe ei să aibă propriile experienţe? Majoritatea femeilor sunt educate să fie sensibile la nevoile celorlalţi dat e important să nu confunzi lucrurile.
Salvatoarele în general fac aceste lucruri pentru a-şi îndeplini ele nevoile şi nu din altruism.
Pentru a îndepărta aceasta masca te poţi folosi de următoarele sugestii:
  • Înţelege că fiecare acţiune a ta este motivată de o intenţie. Orice comportament are un scop. Întreabă-te: Fac asta pentru a realiza o nevoie personală (de a fi iubită) sau din dragoste necondiţionată, fără să aştept nimic în schimb? Dacă ai ştii că eşti iubită în orice condiţii ai mai fi o Salvatoare?
  • Data viitoare când te simţi în dispoziţie de salvatoare, opreşte-te şi întreabă-te:’’ Persoană aceasta are nevoie să fie salvată şi este oare responsabilitatea mea?’’
Descoperă-ţi adevărata identitate, vei fi mulţumită că ai făcut-o!


*

"Cel mai mare explorator al pământului niciodată nu vaface o călătorie mai lungă decât a omului care coboară adânc în sufletul lui." (Julien Green)

Be yourself, no matter what they say!

ankladyl